No worries mate! - Reisverslag uit Brisbane, Australië van laura jong - WaarBenJij.nu No worries mate! - Reisverslag uit Brisbane, Australië van laura jong - WaarBenJij.nu

No worries mate!

Blijf op de hoogte en volg laura

15 Oktober 2012 | Australië, Brisbane

Hallo lieve mensen!

Ti's al even terug dat ik wat neergezet heb over mijn reis door het mooie australie, ik was me daar zelf niet van bewust maar mijn lieve nicht attendeerde mij daar aan met een vriendelijk wapje. Ja wapje, want we hebben af en toe internet! Ik zal beginnen waar we gebleven waren in Sydney, we waren van hostel geswitched omdat het eerste te smerig voor woorden was en we vonden ons nieuwe onderkomen in eva's hostel. Helemaal top, maar langer dan 2 dagen zijn we er niet gebleven, want we hebben een auto gekocht (ford falcon, heeft wat weg van een lijkwagen) en zijn de stad uitgetrokken omdat het veel te duur was! Bepakt en bezakt met twee tenten en andere campeerspullen zijn we richting de blue mountains gegaan en kwamen daar aan toen het donker was. Daar even op een uitkijkpunt gaan staan, genietend van de prachtige sterrenhemel en toen een plekje gezocht om de 1e nacht in de natuur door te brengen. Alleen aangezien het te donker en te koud was om een tent op t zetten, zijn we op een verlaten parkeerplaatsje gaan staan en heb ik op de voorstoel van de auto getukt, terwijl Marieke achter in de bak lag. Volgende ochtend na een 'heerlijke' nacht slaap vroeg opgestaan, en een prachtig uitzicht over de blue mountains gezien. Toen waren we het alweer zat want we hadden een nieuw idee! We gingen Naar Melbourne om daar even te werken en geld te verdienen voor de verdere reis. Na een nacht rijden kwamen we aan in een regenachtig en koud Melbourne en het hostel was ook niet alles. We hebben een paar appartementen bezichtigd omdat het idee was dat we zouden blijven, maar de appartementen waren zo vreselijk onderhouden en zo duur dat we maar meteen besloten hebben om ook Melbourne weer te verlaten, je kunt echt zeggen dat we gaan en staan net hoe de wind waait. Savonds nog wel uit eten geweest bij een super leuk Italiaans restaurant en ik heb samen met Mariek nog een wandeling gemaakt over de boulevard en het Luna park bezocht. Dus de volgende dag weer terug in de auto en de volgende stop was brisbane! We zouden in eerste instantie ongeveer 200 km per dag gaan rijden zodat we een hele trip zouden maken via een route door het binnenland, maar dit werd meestal altijd wel meer waardoor we steeds pas savonds laat een Campsite opzochten. Dit heeft geresulteerd in een paar horror film momenten, waar we campings op reden waar helemaal niemand te bekennen was, tot campings die aan wegen lagen die slaughter house road heten... Ok dat was leuk toen het donker was en iedereen elkaar een beetje aan het stangen was. De dagen die volgden in onze trip leidde ons van het ene gat naar het andere gat en we hebben de plaatselijke bevolking goed leren kennen, vooral het zinnetje no worries is hier erg standaard. Op 1 van de campings raakte we aan de praat met een oudere man en hij zei dat we een weg door de bergen moesten nemen omdat die erg mooi was, en dat er in een dorpje vlak bij allemaal waterbronnen zouden zijn waar er warm water uit de grond kwam. Dat moesten we zien! De reis naar de waterbronnen leidde ons door de bergen waar we EINDELIJK levende kangeroos zagen! De dode teller stond onderhand op 25 beetje sneu. Bij de waterbronnen aangekomen bleken het afgezette zwembadjes te zijn gevuld met oude mensjes... Beetje een tegenvaller, dus we zijn doorgereden en hebben een ander plekje voor de nacht gevonden. Nu staan we op een camping vlak bij brisbane en wachten we tot we van de week in ons appartement in hartje centrum kunnen. Daar zullen we een tijdje gaan werken om weer wat geld aan te vullen. Tot die tijd liggen we lekker aan het zwembad te bakken met een heerlijk zonnetje en nog betere temperaturen, niks om jaloers op te zijn dus ;)
Ik heb nog veel meer te vertellen maar dat komt vast allemaal nog wel!
Heel veel liefs!
Laura

• 15 Oktober 2012 - 13:29

Pap En Mam :

Hoi Laura wat een verhaal wat jullie allemaal al meegemaakt hebben in die 2weken .ik begrijp dat jullie het met zijn vieren wel gaan redden de komende tijd .hoe groot is het appartement wat jullie gaan huren en is dat in de stad zelf .ik sprak vanochtend Jesse tjepkema nog die heeft ook 7 maanden in brisante gewoond bij juf Ingeborg die vond het een hele leuke stad .hier op Texel is weinig nieuws te melden gaat alles zijn gang we gaan vandaag boeken om naar jullie toe te komen we hopen dat jullie gauw werk zullen vinden kunnen jullie weer wat verdienen om verder te trekken heel veel groetjes en dikke kussen pap en mam

• 16 Oktober 2012 - 11:19

Will Horstman:

Lieve Laura, fijn dat je ons verteld hoe jullie het hebben. Ik kijk met plezier uit naar het volgende bericht. Ik heb wel het idee dat jullie als gekken door Australië racen, maar het is natuurlijk ook een groot land. Geniet nog maar even van je vrije dagen en ik hoop dat je snel een leuke baan vindt om jullie avontuur te kunnen bekostigen. Hebben jullie een onderkomen gevonden voor jullie beiden, of wonen er meer mensen.
    Heel veel liefs ook voor Marieke van Will

• 18 Oktober 2012 - 22:11

Tante Tonnie En Ome Hans:

hoi laura leuk weer een reisverslag van je te lezen het is allemaal wel spannend
    we vinden het wel geweldig knap van je al die avonturen hoor
    als je in het appartement zit stuur dan eens een foto daarvan
    dan kunnen we zien hoe jullie daar wonen
    je pappie en mammie zijn nog bij ons geweest en bij ingrid met haar verjaardag
    erg leuk dat je ingrid gebeld had
    laura we hopen dat jullie snel werk vinden dat zal best lukken in dat land
    veel lieve knuffels van oom hans en tante tonnie

• 20 Oktober 2012 - 16:38

DICK EN MARIANNE:

HA LIEVE SCHAT,
    DIT BERICHT ZIET ER VEEL BETER UIT GELUKKIG.
    HET ZIET ER NAAR UIT DAT JULLIE VOORLOPIG WEL EVEN BLIJVEN, DAN?? WAT EEN MACHTIG MOOI LAND IS HET, HÉ? MAAR JA EEN BAANTJE IS NU WEL AAN DE ORDE, HAHA!! DAAR HET ER OOK NIET ERG GOEDKOOP IS. WE GAAN VOOR JULLIE DUIMEN!!!! NOU ALS DE WIL ER IS MOET HET WEL LUKKEN, TOCH!
    ANNE-MARIE IS VANMORGEN VERTROKKEN NAAR MEXICO VOOR 2 WEKEN. WAS ER OOK AAN TOE.
    NOU LIEVERD GENIET VAN AL HET MOOIS!!! AL EEN KOALA IN HET WILD GEZIEN?
    HET GAAT JULLIE GOED!!!!!!!!
    DIKKE KUS VAN DICK EN MARIANNE.

• 22 Oktober 2012 - 19:25

Ivo, Ingrid, Koen En Nicole:

hè nicht,

Vond het echt kei leuk dat je op mijn verjaardag belde! Zo te lezen vermaken jullie je wel. Nu maar hopen dat je snel een baantje kunt vinden, de centjes gaan zo wel hard.
    Heel veel plezier daar en wij lezen jullie belevenissen wel.

Groetjes van ons allemaal

Ivo, Ingrid, Koen en Nicole

• 26 Oktober 2012 - 18:40

Daniëlle Aka Hennie:

lautje!!!!!!!!!!!!! zo heb eindelijk even de tijd om je verhalen te lezen!!!! super gaaf man! ben blij dat je het zo naar je zin hebt :-) echt leuk zo"n mooi avontuur! nou ik ben benieuwd naar het volgende verslag! groetjes aan marieke en pas goed op jezelf!
    liefs daniëlle

Tante Tonnie En Ome Hans:

hoi laura we hoorden van je moeder dat jullie werk hebben heel fijn en is het leuk om te doen